Groepslessen

1  3 4  2

1. BBP
2. Hatha Yoga
3. Total Body workout

 

1. BBP

BBB staat voor Buik, Billen, Benen en ook de rest van het lichaam komt aan de beurt. De les is low-impact (dus geen “gespring”). Een BBB-les begint met een warming up, waarna er spierversterkende oefeningen worden gedaan voor boven- en onderlichaam. Er wordt gewerkt met bijvoorbeeld gewichtjes en/of dynabands, balanskussens, loops, pilatesballen en we gaan zelfs wel eens met mooi weer naar buiten. Deze les is geschikt voor jong en oud!

2. Hatha Yoga

Hatha yoga is een toegankelijk en praktische vorm van yoga die in het westen het meest beoefend wordt.

Een les Hatha Yoga bestaat uit lichaamshoudingen, ademoefeningen en elke les wordt afgesloten met een eindontspanning (meditatie). De houdingen zijn zowel dynamisch als statisch.

Yoga is voor iedereen: ongeacht man of vrouw, leeftijd, lenigheid en ervaring. Iedereen oefent op zijn eigen manier; binnen de mogelijkheden van zijn of haar lichaam.

Het gaat om de persoonlijke ervaring en beleving.

U kunt door Hatha Yoga meer rust vinden, het kan stress verminderen en de lenigheid kan toenemen.
De lessen worden gegeven door Ina Rozema. Zij is gediplomeerd sociaal pedagogisch hulpverlener en kinderyoga docent. Ina volgt de opleiding tot docent Hatha yoga. Ze heeft zich gespecialiseerd in het geven van yoga aan mensen met een (meervoudige) beperking

Wat heb je nodig voor de Yoga?
– Losse, gemakkelijke kleding.
– Sokken en/of een trui om te voorkomen dat je afkoelt tijdens de ontspanning.
– Een fleece-dekentje (eventueel een kussentje voor onder je hoofd/knieën)
– Zo nodig een handdoek en een flesje water.

3. Total Body Work-Out

Total Body Work-Out is een groepstraining op muziek. Daarbij ligt het accent in de lessen vooral op versteviging en versterking.

van de bil-, buik-, bovenbeen-, en rugspieren met gebruik van lichte gewichtjes maar zonder loop- en springoefeningen.

Alle probleemzones worden getraind en je bereikt een optimaal resultaat voor je figuur. Een aanrader om mee te beginnen.